Nie będzie banowania postaci w Overwatch?

Nie będzie banowania postaci w Overwatch?

W większości gier MOBA – włączając w to League of Legends, DOTA 2 czy Heroes of the Storm istnieje system wyboru i banowania postaci w rozgrywkach rankedowych. Blizzard jednak nie doda tej funkcjonalności do gry. Zobaczcie dlaczego.

reklama

System wyboru i banowania postaci wymusza na graczach adaptację do nowych warunków. System ten mimo, że w grach MOBA jest bardzo popularny, w Overwatch nie przyjmie się ze względu na fakt, że każdy gracz może w trakcie rozgrywki swobodnie zmieniać bohaterów, a dobór odpowiednich counter picków jest tutaj najważniejszy.

Sam Jeff Kaplan temat banowania postaci wyrzucił bardzo szybko do na sam dół priorytetów podczas projektowania Overwatch.

W odniesieniu do systemu wyboru i banowania postaci to raczej nie należę do ich zwolenników. Jeśli meta gry zmusza do stałych wyborów postaci, mamy na to inne rozwiązania. Wybieranie i banowanie postaci spowoduje wiele problemów, które chcielibyśmy uniknąć. Dodatkowo faza wyboru i banowania postaci zdecydowanie wydłuża czas rozgrywki. Nie mówię, że nigdy nie wdrożymy systemu wyboru postaci, ale to co chcę powiedzieć – będziemy szukali pierwszej kolejności raczej innych rozwiązań.

Blizzard w wielu swoich grach zawsze stara się łączyć to co sprawdzone z własnymi innowacyjnymi pomysłami. Możemy być zatem pewni, że na serwerach PTR przetestuje z nami setki innych pomysłów zanim w ogóle pomyślą nad wprowadzeniem wyboru i banowania w Overwatch.

Czy Blizzard podjął dobrą decyzję?

reklama
Kategoria:Aktualności, News

Komentarze