Tajemniczy Pojedynek – Poradnik

Tajemniczy Pojedynek – Poradnik

Patch znakowany numerem 1.5 był największą z dotychczasowych aktualizacji Overwatch. Wraz z nowym bohaterem i znaczącymi zmianami w balansie gry, do dyspozycji graczy oddano także Salon Gier, czyli zbiór trybów mających zapewnić nam odskocznię od zmagań o wyższą rangę w Trybie Rywalizacji. Wśród różnych pomysłów na grę w Salonie Gier, na szczególną uwagę zasługuje Tajemniczy Pojedynek.

reklama

overwatch_antarctica_map-1

Tryb ten pozwala na pojedynkowania się z dobranym przeciwnikiem losowymi bohaterami. Obaj gracze walczą tym samym herosem, a ten, który jako pierwszy wygra pięć rund, zdobędzie zaszczytne miano zwycięzcy. Poza ambicją do przykładania się przekonują nagrody w postaci skrzynek. Cotygodniowo można ich zdobyć aż trzy, po jednej za każde trzy zwycięstwa. Jeśli więc szkoda Wam czasu na przegrane spowalniające farmienie albo zwyczajnie chcecie być lepszym pojedynkowiczem, ten poradnik powinien Wam się przydać! Znajdziecie w nim parę ogólnych porad jak walczyć jeden na jeden oraz wskazówki dla każdego z dostępnych bohaterów.

Dlaczego właściwie warto grać w Tajemniczy Pojedynek?

Najpierw jednak odpowiemy sobie na powyższe pytanie. Co właściwie Tajemniczy Pojedynek wnosi do naszej gry? Moim zdaniem bardzo wiele. Przede wszystkim jest to tryb, w którym polegamy całkowicie na własnych umiejętnościach. Nie ma tu miejsca na zrzucanie winy na healera lub innego członka zespołu. Jesteś tylko Ty, Twoja spluwa i przeciwnik. Jest to sprawdzian naszych zdolności, ale także świetny sposób na naukę rozważnej, przemyślanej gry. W trakcie zabawy lepiej poznajemy bohaterów, ich mechaniki, zalety oraz wady. Co więcej, dostrzegamy elementy zapewniające przewagę kierowanej przez nas postaci. W przypadku walki Genjim zauważamy jak kluczowe jest efektywne wykorzystanie Szybkiego Cięcia, grając Trupią Wdową zwracamy uwagę na istotę zdobycia korzystniejszej pozycji względem wrogiego snajpera. Szczególnie wiele wyciągamy z mirror matchu pomiędzy Reinhardtami – Ekopunkt Antarktyda to świetne poletko do ćwiczenia tańca rycerzy, który tak często obserwujemy w normalnych meczach. Wszystko to sprawia, że Tajemniczy Pojedynek rozwija umiejętności gracza jak żaden inny tryb w Salonie Gier.

4aa

Ogólne wskazówki

  1. Poznaj najkrótszą drogę do zwycięstwa – Nie ma co ukrywać, chcemy wygrać pojedynek. Warto zastanowić się jaka droga do zwycięstwa w przypadku danego bohatera jest najkrótsza i najefektywniejsza. Zastanów się w jaki sposób powinieneś korzystać ze swoich umiejętności, w którym momencie, kiedy włączyć się w agresywniejszą potyczkę, a kiedy zaczepiać rywala z dystansu. W przypadku każdego z dostępnych herosów odpowiedź na te pytania będzie nieco inna, a dla jak najlepszych wyników warto znać każdą z nich. Są to elementy, które może nie warunkują bezwzględnego triumfu, ale z pewnością Was do niego przybliżą. Sam mam praktycznie stuprocentowy win rate w pojedynkach 1 na 1 odkąd poznałem tę najefektywniejszą drogę dla każdego z bohaterów. Wszystkiego dowiecie się w szczegółowej części poradnika.
  2. Zbadaj teren – Pchanie się na zawał w gardło wroga jest mocno niewskazane. Zacznij ostrożnie, powoli. Zbadaj teren zanim zaczniesz cokolwiek planować. Rozejrzyj się którą część mapy okupuje przeciwnik, z której pozycji będzie najkorzystniej poke’ować (pamiętaj o osłonach!), jak ewentualnie możesz go zaskoczyć, zajść od tyłu. Zwolnienie swoich działań na początku gry ma dodatkową zaletę – dajesz szansę rywalowi na popełnienie błędu, o którym piszę w tym punkcie. Nonszalancki oponent będzie z reguły łatwym celem.
  3. Zdobądź przewagę – Niezależnie od trybu, każdy pojedynek polega na budowaniu i kapitalizowaniu zbudowanej przewagi. Korzystniejsza pozycja względem wroga, niezależnie od tego czy mówimy o ilości zdrowia, rozmieszczeniu na mapie lub dostępności kluczowych umiejętności, stwarza świetne okazje i pozwala na swobodniejsze prowadzenie walki. Zrób wszystko, abyś to Ty prowadził starcie, zanim dojdzie do finalnej potyczki. Możesz to realizować przez poke’owanie rywala, czyli prowadzenie zaczepnej wymiany ognia (im skuteczniejsza, tym lepiej dla Ciebie, szczególnie gdy rywal nie może się leczyć), ustawianie się w lepszej pozycji względem przeciwnika lub wymuszanie na nim zużycia szczególnie ważnych umiejętności w niekoniecznie chcianym przez niego momencie. Cała sztuka pojedynkowania się polega na budowaniu przewagi, jej odpowiednim wyczuciu i wykorzystaniu, gdy w powietrzu unosi się smak krwi.
  4. Szanuj cooldowny – Jak doskonale wiecie, Overwatch to nie tylko przeróżne pukawki. Każdy z herosów dysponuje także zdolnościami, które znacznie zwiększają jego zdolność bojową. Nie bez powodu ostatnio usłyszałem określenie „warzywo” wobec zhakowanego Reinhardta. W jednej chwili mocarny gigant, w drugiej bezbronna płotka. Właśnie z tego względu powinieneś rozsądnie zarządzać zasobami postaci i starać się wycisnąć jak najwięcej z narzędzi, które posiada. Szczególną uwagę zwróć na przemyślane korzystanie z umiejętności leczących i tych, które mogą Ci zapewnić zwycięstwo – jak np. Rakiety Helixa, którymi dobijesz wrogiego Żołnierza.
  5. Przewiduj ruchy przeciwnika – Ostatnią już poradą ogólną będzie przewidywanie poczynań oponenta. Często to właśnie ta umiejętność decyduje o wygranej walce, niezależnie od dystansu, na którym się pojedynkujemy. Jeśli od minuty peakujecie z Hanzo z tego samego rogu, być może warto posłać strzałę w tamtym kierunku jeszcze zanim się wychyli. Jest duża szansa, że nawet nie zauważy łucznika, który posłał go na tamten świat. Zwróć uwagę także na dźwięk – to najlepszy pomocnik przy lokalizowaniu zagrożenia.

Skoro podstawowe zasady, którymi powinieneś kierować się w walce mamy za sobą, pora na część szczegółową poradnika. Znajdziecie w niej wskazówki dla każdego z bohaterów dostępnych w Tajemniczym Pojedynku. Dla większej czytelności część tę rozbiliśmy na sekcje według roli postaci (Atak, Obrona, Tank, Support).

Kolejna strona

reklama
Kategoria:Aktualności, Poradniki

Komentarze

  • Rivid

    😀

    • Dopiero teraz zauważyłem kto tu zajrzał, o/ 😀