3 DPS – kolejne zmiany w stylu gry

3 DPS – kolejne zmiany w stylu gry

Po ostatnich zawirowaniach w postaciach, wszyscy oczekiwali zmian w stylu gry. System z 3 tankami powoli odchodzi na bok i wraca standardowe 2-2-2. Możliwe jednak że czas na kolejną modyfikację.

Większość graczy Overwatch zna podstawy budowy zespołu. W domyśle było to 2 tanków, 2 DPS i 2 supportów. Następnie scena turniejowa ustaliła, że lepszym ułożeniem będzie 3 lub nawet więcej tanków. Sprawdzało się to długi czas ale przez nerfy m.in. Any, ten system już powoli usuwa się w cień. W związku z tym warto zastanowić się nad nowymi kompozycjami i stylem gry.

Po zakończeniu Dreamhack Winter można było się spotkać z opinią, że już wkrótce zobaczymy 3 DPS jako standard. Pomysł ten był nieco ryzykowny i wielu podchodziło do niego sceptycznie. Patrząc jednak na ogólne zmiany w grze, można realnie myśleć o jego wprowadzeniu. Zanim jednak głosy krytyki się posypią, zapraszamy do zapoznania się z zasadami jakie taki styl musiałby spełnić.

Kompozycja

Kompozycja gry na 3 postacie atakujące ma pewne wymagania, związane z wyborem postaci. Najważniejsza zasada to posiadanie 2 supportów typu Zenyatta i Lucio. Zawierają się oni w każdej możliwej wariacji. Wdowa jest dobrym wyborem, pod warunkiem że gracz jest na prawdę dobrym strzelcem i często fraguje. Jeśli nie mamy takiej pewności, lepiej z niej zrezygnować. Przykładowe zestawienia to:

  • Trupia Wdowa, Smuga, Genji, Winston, Lucio, Zenyatta
  • McCree, Smuga, Żniwiarz, Zaria, Lucio, Zenyatta
  • Żołnierz 76, Smuga, Genji, Reinhardt, Lucio, Zenyatta

Styl gry

Ważnym czynnikiem wpływającym na przewagę 3 atakujących jest mobilność. Daje nam to możliwość ataku z wielu stron jednocześnie. Zmusza to przeciwnika do obracania się, co pozwala na flankowanie i zwiększone obrażenia.

Wybór pomiędzy Wdową, McCree, a Żołnierzem 76 jest sytuacyjny i należy często rozpatrywać ich zamianę. Wszystko zależy od przeciwników, ich kompozycji oraz pozycji na mapie.

Komunikacja

By system ten osiągnął sukces, kluczowa jest pełna komunikacja drużyny. Szybkie komendy, rozeznanie w terenie i informowanie o ruchach przeciwnika są niezbędne. Często wyeliminowanie nawet 1 przeciwnika może zrobić nam okno do szturmu na punkt. Często też potrzebne będzie zgranie w zadawaniu obrażeń danemu celowi, w celu szybszej likwidacji. Dlatego właśnie taki styl polecany jest tylko dla drużyn 6-osobowych.

Zanim skreślimy ten pomysł, warto się nad nim trochę dłużej zastanowić. Co Wy o tym myślicie?

Skomentuj post i wygrywaj nagrody