Blizzard nie słucha społeczności?

Blizzard nie słucha społeczności?

Ostatnimi czasy zwiększyła się liczba graczy, którzy narzekają na sposób w jaki Blizzard wprowadza zmiany balansu niektórych bohaterów. Ale czy oby na pewno mają rację?

Overwatch odniósł niebywały sukces z kilku powodów. Jednym z nich jest stały kontakt ze społecznością i rozmowa z fanami o grze. Blizzard wziął sobie do serca lekcję z początków Heroes of the Storm i postanowili zmienić swoją politykę, by wraz z nimi tworzyć Overwatch.

Od początku beta testów na łamach forum Battle.Net i Reddit mogliśmy mieć okazję poczytać wypowiedzi deweloperów Blizzarda. Po części był to strzał w dziesiątkę, ponieważ kontakt z twórcami bardzo zbliżył obie strony – deweloperów jak i graczy. Mieliśmy okazję czytać wiele opinii, w których fani dziękowali Blizzardowi za wkład w rozmowę ze społecznością i słuchanie ich potrzeb.

Ostatnimi czasy jednak wydaje się jakby Blizzard nie słuchał tych opinii. Przez to na forach wylewa się masa narzekań na to co dzieje się w grze. Ale czy oby na pewno?

Dlaczego miałbym zaufać Wam tym razem kiedy w przeszłości feedback graczy był ignorowany?

Powyższa wypowiedź to tylko jedno zdanie z długiego posta fana, który twierdzi, że większość propozycji balansowych i tak nie pojawia się na serwerach PTR. W końcu od tego są te serwery i po to został stworzony, aby przetestować tam najróżniejsze konfiguracje, prawda?

Właśnie nie. Serwer testowy PTR owszem, powinien służyć testom różnych rozwiązań zanim te trafią na serwery LIVE, jednak Blizzard nie może wprowadzać każdej poprawki zaproponowanej przez społeczność nawet gdy będzie ona zaplusowana przez tysiąc osób.

No i zaczyna się. Ale jak to? Przecież tak powinno to działać, prawda? Niekoniecznie. Overwatch jest grą, w której pojawiają się 3 sfery, w których gracze mogą inaczej patrzeć na balans postaci:

  • Szybkie gry
  • Gry rankingowe
  • Esport

Jeśli spojrzymy na każdy aspekt oddzielnie i zapytamy po 1000 osób, jakich zmian oczekują od gry przekonalibyśmy się, że każda powyższa sfera posiada zupełnie inne potrzeby. Dzieje się to dlatego, że w szybkiej grze często chcemy pograć na luzie, w grach rankingowych walczymy głównie dla swojej rangi, a w esporcie w znacznej mierze liczy się właśnie gra drużynowa.

Zanim rankedowcy mnie zjedzą zwróćcie uwagę na fakt ile razy na rankedach trafiacie na osoby, które dobierają postacie, które w żaden sposób nie przydadzą się kompozycji? Albo biorą na złość postać, bo nikt nie chce oddać im Hanzo, Wdowy czy Hoga. Owszem rozumiem, że te osoby mogą najlepiej sobie radzić tymi postaciami, ale jeśli mainują tylko jedną postać to przepraszam bardzo – być może nie zasługują na skoki w randze bo te należą się osobom, które nie tylko potrafią grać daną postacią ale również potrafią dostosować się pod drużynę i cele mapy.

Aby pogodzić wszystkich Blizzard musi dostosować balans pod wszystkie możliwe sfery gry. W Overwatch ma przecież zagrać zarówno hardkorowy gracz jak i typowy casual’owiec, który chce zrelaksować się kilkoma meczami.

Blizzard nie mówi nam o wielu rzeczach ale jedno jest pewne – czyta opinie fanów i bardzo dużo rozwiązań testuje wewnętrznie w zamkniętym gronie deweloperów. W momencie gdy uznają, że poprawka powinna pójść pod ocenę społeczności wgrywają ją na serwery PTR. Jeśli uznają, że jest ona bezsensowna nie trafi na PTR. Być może dobra byłaby w tym momencie informacja do fanów – hej ta zmiana nie wniesie nic do gry. Jednak też nie możemy aż tak wiele wymagać od dewelopera. Otrzymaliśmy grę, która stale jest zmieniana. Dostajemy multum nowych rzeczy i sądzę, że w cenie 200 zł za grę to i tak wiele.

A Wy jakie macie zdanie na ten temat? Czy wprowadzane poprawki są według Was tym czego oczekuje społeczność?

Kategoria:Aktualności

Komentarze

  • wtfdude

    Siomer z całą sympatią do Was, ale POWTÓRZENIE 30 RAZY słowa “gra” w jednym artykule? Jesteś redaktorem naczelnym i popełniasz taki tekst? Co się dzieje z jakością ostatnio? Zatrudnijcie sobie korektora z prawdziwego zdarzenia…

    • Lolerr

      słowo “gra” jest tylko 2 razy. Tylko pochodne od niego są. Jeśli dobrze pamietam to powtórzenia do pochodnych sie nie liczy

      • Radrigan

        To że powtórzenia pochodnych w szkołach mogą się nie liczyć to nie zmienia to faktu, że jakość artykułu jest inna przy tylu powtórzeniach.

    • Lolerr

      Ewentualnie słowo gracz jest dośc dużo, ale zamienników tez dobrych nie znajdziesz.

    • siomer

      Masz rację. Jakiego bym nie napisał wytłumaczenia i tak nie będzie mnie to broniło…sam się dziwię jak mogłem tyle byków zrobić. Zarzucam go do poprawek.

      Dzięki z góry za konstruktywną krytykę bo pozwala nam znajdować takie babole 🙂

Powiązane artykuły