Blizzard utracił milion graczy w ciągu roku a cały holding 26 milionów graczy!

Blizzard utracił milion graczy w ciągu roku a cały holding 26 milionów graczy!

Wyniki finansowe Activision Blizzard prezentują spore spadki w liczbie graczy. Blizzard stracił ich aż milion w ciągu roku.

Wyniki finansowe mimo, że nie są zadowalające (patrząc na suche liczby), podobają się włodarzom holdingu Activision Blizzard, którzy oczekiwali większych spadków. Tracąc około 26 milionów graczy i około 20 milionów zysku netto spółka raczej z optymizmem patrzy na restrukturyzację wprowadzoną w firmie.

Jak poinformowano na podsumowaniu finansowym za 3 kwartał 2019 roku, Activision Blizzard idzie dalej do dołu. Sytuacji winne jest kilka czynników. Wśród nich należy zaznaczyć nieudaną zapowiedź Diablo Immortal, która bądź co bądź jest grą bardzo dobrą (a przynajmniej demo z BlizzConu, w które grałem), ale w głównej mierze również masowe zwolnienia i ponowne zwiększanie zatrudnienia w segmencie deweloperskim. Innymi słowy restrukturyzacja. Do tego dorzućmy rozwód z Destiny 2 i wycofanie się ze wsparcia w Heroes of the Storm i mamy to co mamy.

Odbija się ona bardzo mocno na graczach, którzy nie otrzymali w ciągu 2019 roku wystarczającej liczby nowości. I tak oto sam Blizzard utracił około miliona graczy miesięcznie uzyskując wynik 36 milionów, Activision utraciło ponad 10 milionów w związku z odłączeniem firmy Bungie i marki Destiny oraz kolejne 15 milionów odeszło z King Digital odpowiadającej za King Crush Saga.

Firma aktualnie skupiać się będzie na odrabianiu strat i ponownym budowaniu przewagi nad konkurencją. Zapowiedzi Diablo 4, Overwatch 2 czy nawet mobilne Diablo Immortal wprowadzą zamieszanie na rynku co powinno mieć pozytywny wpływ na samą spółkę i jej finanse.

Skomentuj post i wygrywaj nagrody