Jak działa system rankingowy – wyjaśnienie

Jak działa system rankingowy – wyjaśnienie

Zastanawialiście się kiedyś, co decyduje o ilości punktów jaką otrzymujecie, bądź tracicie po zakończonym meczu? A może jesteście nowymi graczami, którzy potrzebują wyjaśnienia? Przybywamy z pomocą!

Pozycja w rywalizacji w Overwatch jest określona przez ranking umiejętności danego gracza. Istnieje wiele czynników, które są brane pod uwagę przy ustalaniu SR danej osoby – większość z nich jest niestety trzymana w tajemnicy.

Po ukończeniu kwalifikacji, gracze zostają umieszczeni na odpowiadającym ich umiejętnościom poziomie. System dzieli graczy na 7 osobnych grup:

  • brąz od 1 do 1499 punktów
  • srebro od 1500 do 1999 punktów
  • złoto od 2000 do 2499 punktów
  • platyna od 2500 do 2999 punktów
  • diament od 3000 do 3499 punktów
  • mistrz od 3500 do 3999 punktów
  • arcymistrz od 4000 punktów

Po umieszczeniu w odpowiedniej randze, gracze zyskują i tracą SR na podstawie wydajności podczas meczów. Przegranie gry oczywiście powoduje utratę SR, a zwycięstwo funduje dawkę punktów. No właśnie, a jaką ilość punktów otrzymujemy? Co o tym decyduje?

Odpowiedź brzmi – system, aczkolwiek nie taki zwykły. Jest on mieszanką systemów, które odpowiadają za różne aspekty gry. Jednym z nich jest mierzenie czasu, w jakim gracz był w płomieniach. Jednak nie wpływa on bezpośrednio na ilość punktów przyznawaną po meczu. Jest to bardziej skomplikowane, aczkolwiek bycie w płomieniach nie jest bezsensowne, gdyż informuje ono gracza o jego przydatności w meczu. Ponadto okazuje się, że wygrywanie kilku meczy po rząd powoduje wzrost ilości punktów jaką zdobywamy. Jednakże, jak powiedział główny Scott Mercer – „Istnieje pewna ilość korelacji pomiędzy dwoma systemami, ale nie ma bezpośredniego połączenia między nimi. Możemy wprowadzać zmiany w jednym systemie, bez wpływu na ten drugi.” Oznacza to, iż drugi – system kojarzenia (matchmaking) działa samoistnie i nie opiera się na wynikach drugiego – systemu płomieni. Dopiero zsumowanie wyników otrzymanych z obydwu pomiarów, pozwala na odpowiednie określenie przyznawanych punktów.

Na początku sezonu Blizzard zazwyczaj umieszcza swoich graczy lekko poniżej poprzedniej rangi. Wszystko dlatego, by gracze mieli milsze i przyjemniejsze odczucia wobec rywalizacji. Jest to pewien system motywacji i zachęcania do pięcia się w górę i pokonywania swoich słabości. Jak twierdzi Mercer – „Wielu projektantów gier dokonuje kompromisu pomiędzy poprzednimi wynikami, a tymi aktualnymi, co działa zupełnie odwrotnie niż można by przypuszczać i jedynie frustruje pogrążających się graczy. My staramy się ich umieszczać odrobinę niżej i zagwarantować im osiągnięcie łatwiejszej serii wygranych, która później motywuje do działania i zwyczajnie przynosi ze sobą miłe odczucia.” Jeszcze niedawno, tzw. losing streak powodował coraz większy spadek SR, ale jak twierdzi Mercer, dopracowano system tak, by seria nie miała już aż tak dużego wpływu na ilość punktów. „Czasami gracz ma złą passę, to całkiem naturalne.„.

Niezależnie od tego, co wielu graczy myśli – Blizzard wykonuje kawał dobrej roboty. Ich opatentowany system składający się z kilku podsystemów działa bardzo dobrze i często motywuje graczy do działania, co jest pozytywnym i mile widzianym aspektem. Gracze, którzy są umieszczeni za nisko mogą poczuć się często urażeni, aczkolwiek jeśli poziom ich umiejętności odpowiada o wiele wyższej randze, wówczas niebawem z pewnością ją zyskają!

Co sądzicie po systemie rywalizacji? Jakie macie rangi? Częściej gracie rywalizację, czy Szybkie Mecze? 

 

Źródło: dotesports.com

Skomentuj post i wygrywaj nagrody