Poradnik – Jak wygrać na Kolonii Księżycowej Horyzont

Poradnik – Jak wygrać na Kolonii Księżycowej Horyzont

Blizzard opublikował na serwerze testowym nową mapę typu szturm – Kolonia Księżycowa Horyzont. Już niedługo pojawi się ona na serwerze ogólnym. Przedstawiamy więc kilka sposobów na zwycięstwo grając na niej. 

Mapa kosmiczna, która się pojawiła na PST, jest kolejną mapą typu szturm. Mapy te charakteryzują się punktami, które trzeba zdobyć/bronić. Ważną nowością są strefy z obniżoną grawitacją. Powoduje to ciekawe urozmaicenie w grze, zwłaszcza podczas walki w tym miejscu.

Atakujący: Punkt A

Uderzenie bezpośrednie na punkt jest lekko utrudnione ze względu na otwartą przestrzeń jaką mamy do pokonania. Jeśli przeciwnicy dobrze rozstawią się na górze, będzie nam bardzo trudno zdobyć przewagę. Jedną z opcji ominięcia tego jest przejście śluzą powietrzną po prawej stronie. Wchodzimy wtedy w strefę z obniżoną grawitacją. Należy o tym pamiętać podczas przebiegania przez ten rejon. Po drugiej stronie mamy wyjście. Znajdujemy się wtedy z boku praktycznie obok respawnu. Jest to niezłe miejsce do ataku z flanki i zmuszenia przeciwnika do rozciągnięcia siły ognia na boki. Często również przeciwnicy zapominają o tym przejściu, co może dać nam szansę na atak z zaskoczenia.

Ofensywne postacie jak Winston, D.Va, Genji czy Smuga są w stanie szybko przedostać się na punkt i wyeliminować ważne cele, dzięki czemu reszta ekipy zdąży spokojnie dotrzeć i zabezpieczyć punkt.

Obrońcy: Punkt A

Szybkie przejęcie górnych stref mapy jest kluczowe, by Wasi DPS byli w stanie skutecznie odstraszać przeciwników. Dzięki tej pozycji można spokojnie zabezpieczyć cały punkt. Snajperzy mają podgląd praktycznie na cały teren, dzięki czemu mogą siać spustoszenie w szeregach wroga. Warto jednak zwrócić uwagę na przejście z lewej, o którym pisaliśmy podczas atakowania tego punktu. Ustawienie działka Torbjorna na górze może również spowodować spore obrażenia, zwłaszcza że dzięki wysokości trudniej je zniszczyć.

Gdyby jednak przeciwnik zaatakował z lewej strony, warto ustawić linię obrony w przejściu tworząc wąskie gardło i nie pozwalając przeciwnikom na rozbiegnięcie się. Świetnie nadaje się do tego Symmetra ze względu na swoje działka.

Atakujący: Punkt B

Punkt B w przeciwieństwie do A pozwala na atak z wielu różnych pozycji. Daje nam to ogromne możliwości taktyczne. Jeśli mamy dobrze działającą komunikację w drużynie, warto spróbować się rozbić i zaatakować z kilku pozycji naraz. Daje nam to przewagę rozbicia ognia obrońców na wiele kierunków. Dzięki takiemu zagraniu uzyskamy ułatwione flankowanie dla postaci doskakujących do przeciwnika. Zmuszenie obrońców do rozbicia się jest często głównym powodem zwycięstwa. Zwłaszcza gdy widzimy już po pierwszym punkcie, że przeciwnicy nie komunikują się ze sobą albo robią to bardzo słabo.

Obrońcy: Punkt B

Obrona punktu B dzięki tak wielu wejściom jest dosyć utrudniona. Wymaga ona od nas komunikacji i współpracy, co może nie zawsze działać. Opcji na obronę jest wiele, ale zaproponujemy Wam dwie podstawowe. Pierwsza z nich to skupienie obrony na “głównym” kierunku natarcia czyli bezpośredniej drodze z punktu A. Ustawiamy drużynę tak, by się wzajemnie wspierała i staramy się eliminować zagrożenie zaraz jak tylko się pojawi. Nie możemy dopuścić do rozbiegnięcia się przeciwników po punkcie. Oflankowanie nas będzie równoznaczne z przegraną.

Drugi sposób to podzielenie drużyny na 2 ekipy. Jedna to obrońcy na punkcie, których zadaniem jest za wszelką cenę eliminować wszystkich przeciwników jacy pojawią się przy puncie. Druga to własna ekipa lotna, która będzie odpowiedzialna za eliminowanie pojedynczych przeciwników którzy nas otaczają. Odetnie to opcję flanki przynajmniej z jednej strony, dzięki czemu zabezpieczymy większy fragment mapy. Stosując tą taktykę warto na punkcie zostawić Torbjorna bądź Symmetrę, by mieć przewagę wieżyczek obronnych.

 

Źródło: spout360.com

Kategoria:Aktualności, Poradniki

Komentarze

Powiązane artykuły