[PORADNIK] Mechanika Moiry – podstawy

[PORADNIK] Mechanika Moiry – podstawy

Moira jest najnowszą postacią, która dołączyła do Overwatch. W przeciwieństwie do innych bohaterów wsparcia, potrafi ona równie dobrze atakować, co niekoniecznie jest proste dla nowych graczy. Dlatego postanowiliśmy przygotować dla Was ten krótki i zwięzły poradnik, który pomoże Wam zrozumieć podstawy mechaniki Moiry.

Moira pojawiła się na BlizzConie i w pięknym stylu zawitała na serwerach PST. Oznacza to, że nadszedł czas na jej testowanie i zapoznawanie ze skomplikowaną mechaniką. Z tej okazji, przychodzimy do Was z podstawowym poradnikiem, który pozwoli Wam zrozumieć ogół działania tej bohaterki. Zaczynamy!

JAK POSŁUGIWAĆ SIĘ BIOTYCZNYM CHWYTEM?

Pierwszą rzeczą, którą powinniście wiedzieć o jej mechanice, jest to, że Moira nie musi przeładowywać broni. Zamiast tego, jej promień leczący ma licznik, który uzupełnia się z biegiem czasu lub podczas korzystania z jej drugiego podstawowego ataku. Stąd zasada pierwsza: używaj wiązki energetycznej, gdy twój miernik promienia leczącego jest zbyt niski, gdyż jego ładowanie jest dość powolne. Zwróćcie uwagę, że spray leczący dość szybko rozpoczyna swoją regenerację, więc nie martwcie się, jeśli nie uda Wam się doleczyć kolegi z drużyny. Postarajcie się znaleźć równowagę pomiędzy uzdrawianiem drużyny, a atakowaniem przeciwników.

KULA BIOTYCZNA I JEJ ZASTOSOWANIE

Kula Biotyczna jest dosyć interesującą umiejętnością. Jeśli większość sojuszników ma małą ilość zdrowia, możemy wysłać kulę, która wspomoże sojuszników, lecząc ich. Alternatywnie, Moira może również rzucić kulę Rozpadu w stronę wrogów, jednocześnie ścigając go, tak aby zadać jak więcej obrażeń. Ta umiejętność działa najlepiej w ciasnych i wąskich przestrzeniach, takich jak małe pomieszczenia lub korytarze, gdzie da się w pełni wykorzystać efekt jej odbicia. Unikajmy marnowania tej umiejętności, gdyż potrafi ona niejednokrotnie zaważyć na losach walki.

ZNIKNIĘCIE – KIEDY I GDZIE?

Nie zapominajmy, że jej zdolność Zniknięcie funkcjonuje jako główne narzędzie mobilności. Jest to skrzyżowanie Formy Ducha Żniwiarza i Mignięcia Smugi, chociaż mamy nad nim pełną kontrolę. Prawdopodobnie będziecie musieli przyzwyczaić się do jej szybkiej animacji, aczkolwiek główną zaletą Overwatch jest jego nieprzewidywalność. Wrogowie nie zobaczą dokąd się teleportujemy, więc możemy używać Zniknięcia jako narzędzia flankowego. Powinniście również spróbować znikać zza zakrętów, aby nie dopuścić do ataku przeciwników.

KOALESCENCJA, CZYLI PROMIEŃ ZAGŁADY

W końcu jej super-zdolność, Koalescencja, działa jak wielki inicjator. Aktywujcie tę zdolność, tylko gdy jesteście pewni, że trafi ona do jak największej liczby osób (przeciwników lub sojuszników). W ten sposób będziecie mogli zarówno zadać dużo obrażeń swoim wrogom, jak i uzdrowić wszystkich sojuszników przed sobą. Pamiętajcie, nie lekceważcie mocy Koalescencji, gdyż potrafi ona przechylić szalę zwycięstwa na Waszą stronę.

Dokładniejsze przedstawienie umiejętności oraz ich działania możecie zobaczyć w poniższej prezentacji autorstwa TeKo.

Gra Moirą wymaga nie lada doświadczenia i umiejętności. Warto pamiętać również, że jako bohater wsparcia, jej głównym zadaniem jest leczenie sojuszników, dlatego nie dajcie się ponieść i nie zapominajcie o drużynie! Bycie skuteczną Moirą opiera się na uzdrawianiu sojuszników w potrzebie i równoczesnym atakowaniu z dystansu. Dla tej bohaterki słowo “równowaga” jest tak samo ważne, jak dla naszego omnicznego lekarza – Zenyatty, aczkolwiek w innym kontekście. Poradnik ten był jedynie wstępem do większego artykułu, który ukaże się na łamach naszego serwisu już niebawem, dlatego nie zapomnijcie nas bacznie śledzić i wypatrywać pełnego poradnika.

Lubicie Moirę? Testowaliście już jej mechanikę na serwerze PST? Czy będzie to Wasz nowy main?

Kategoria:Aktualności, Poradniki

Komentarze

Powiązane artykuły