Propozycja preferencji roli w drużynie

Propozycja preferencji roli w drużynie

Matchmaking czyli dobór zawodników do meczy to ciągle temat sporny. Wielu widzi tylko wady, ale co jakiś czas pojawi się jakaś ciekawa propozycja. Tym razem właśnie taką znaleźliśmy w internecie.

Matchmaking… ilekroć o tym piszę, zastanawiam się jak mocno wbijam kij w mrowisko. Dzieje się tak głównie ze względu na skrajne opinie o jego funkcjonalności w Overwatch. Wielu nie przeszkadza, inni zaś zaciekle walczą o zmiany. Przy tej specyfice gry niestety niewiele jesteśmy w stanie zmienić. Problem doboru przeciwników, którzy często mają wyższy poziom i rangę jest dosyć popularny. Niektórzy uważają, że skoro tak jest, to grają na pewno lepiej niż ich obecna ranga i system to widzi. Częściej jednak jest to dla graczy wada dosyć spora, ze względu na różnicę doświadczenia w grze.

Kolejna kwestia to wybór bohatera do gry. Niewielu graczy jest chętnych do gry supportami czy tankami. Zdecydowana większość kieruje się ku DPS. Jak więc złożyć dobrą i zbalansowaną kompozycję drużynową? Tu znowu pojawia się temat matchmakingu. Najpopularniejszą prośbą od graczy jest wprowadzenie systemu ról. Miałoby to działać na zasadzie wyboru preferowanej klasy. System zbiera różnych graczy z podobnym poziomem o różnych klasach wyboru według określonego schematu. W ten sposób gdy ktoś wybierze rolę supporta, istnieje duże prawdopodobieństwo, że własnie nią zagra. System ten jednak w takiej grze jak Overwatch nie może mieć miejsca. Idea gry opiera się na ciągłych zmianach bohaterów w trakcie meczu, co w momencie ograniczenia do jednej klasy staje się zbędne.

Żeby uniknąć tego ograniczenia oraz ułatwić wybór klas w drużynie, użytkownik reddita o nicku Meldorn zaproponował ciekawe rozwiązanie. Zamiast zmuszać system do ograniczenia, można by wprowadzić ikony oznaczające preferowaną klasę. Pojawiałyby się one przy nicku i symbolizowały nasze ulubione stanowisko w drużynie. W ten sposób mimo iż gramy Łaską, pozostali gracze widzą, że czujemy się dobrze w roli tanka i mogą nam ją przekazać w trakcie gry albo i na początku. W końcu w czasach kiedy wielu graczy ma kilka kont, informacje na profilu nie muszą oddawać całej gamy grywanych bohaterów.

Na pomysł ten wpadł oglądając mecze Ligii, gdzie przy nazwisku gracza widnieje ikonka z jego “specjalizacją”.

Niewiele to zmienia, jednak jako dodatek warty jest przemyślenia. Ciekawi jesteśmy Waszej opinii na ten temat.

 

Źródło: reddit.com

Kategoria:Aktualności

Komentarze

  • Marcel Bolek

    HIT

  • Xuerios

    HIT

  • Krzysztof Magiera

    Jak dla mnie spoko. Chociaż nie wiem co bym chciał ustawić xD

  • ShadowDX

    Ostatnio mecz z 4erema gośćmi na poziomie poniżej 100 a w przeciwnej drużynie gość z 5 gwiazdami i to na złoto. A obok niego bez gwiaz ale srebrny… Nie ważne jakie to by były role, tak po———–o matchmakingu nic nie naprawi. Niestety problem tkwi po stronie Blizzard’a, nie graczy.

    • SasayakiYuki

      Nikt nie mówi, że to wina graczy ;P
      Cóż, jeśli mówisz o rankedach to powtórzę to, co mówi się w kółko – poziom != skill. Zdarzają się ludzie ze złotymi ramkami siedzący w srebrze, z drugiej strony Master albo GM może zrobić sobie smurfa i grać rankedy od 25 poziomu, szybko wbijając odpowiednią rangę.
      Matchmaking czasami kuleje, ale powolutku wprowadzane są zmiany.
      Chodzi raczej o to, by ludzie z drużyny wiedzieli, że mimo nabitych wielu godzin na jednym bohaterze, czujemy się dobrze też na innym i nie throwujemy tylko dlatego, że nie bierzemy maina.

  • NatuSka

    Hit wiecej materialow by banowac za wyzywanie ;_;

Powiązane artykuły