Od teraz publikujemy na BlizzPlanet.pl

Przejdź

Rankedy już na konsolach

Rankedy już na konsolach

Nie 5 lipca jak wcześniej zapowiedziano, a 30 i 1 lipca dzień po dniu ukazały się aktualizacje zmian odpowiednio dla Xbox One i PS4. Na konsolach dodano również aktualizacje balansu, które kilka dni wcześniej pojawiły się na PC.

overwatch-consoles-competetive-play

Gracze konsolowi mogą w końcu odczuć ulgę. Opóźnienie z jakim najnowsze zmiany zostały wprowadzone na konsolach daje nadzieję na synchronizację update’ów na PC i konsolach. Poza dodaniem trybu rankingowego wprowadzono wyczekiwane zmiany w balansie McCree i Widowmaker.

Patch notes Xbox One i PS4

Nowość: Rywalizacja
Overwatch podnosi poprzeczkę graczom, którzy lubią rywalizować, oferując im idealne miejsce do szlifowania umiejętności i doskonalenia strategii. Przedstawiamy tryb rywalizacji.

Rywalizacja powstała z myślą o graczach, którzy naprawdę chcą wystawić swoje umiejętności na próbę. Tryb ten jest pod wieloma względami dużo poważniejszym wyzwaniem niż Szybka gra czy Rozróba Tygodnia. Dlatego też, żeby wszyscy mieli wystarczające pojęcie o mechanice gry, mapach i bohaterach, dostęp do trybu Rywalizacji będzie możliwy dopiero od 25 poziomu.

Po osiągnięciu 25 poziomu gracze uzyskają dostęp do tego trybu za pomocą przycisku „Graj” w menu głównym. Wystarczy wybrać Rywalizację i można dołączyć do meczu. Będzie możliwe dołączanie solo lub w ekipach. Algorytm dobierania graczy w Overwatch automatycznie znajdzie grę, która najlepiej odpowiada poziomowi umiejętności danego gracza lub grupy.

Tryb rywalizacji jest już dostępny! Więcej informacji.

ZMIANY OGÓLNE

Sterowanie kontrolerem

  • Gracze mogą teraz zamienić działanie lewego i prawego drążka na kontrolerze.
  • Dodano układ „Legacy” w opcjach sterowania:
    • Poruszanie się do przodu/do tyłu za pomocą przesunięcia lewego drążka w górę/w dół.
    • Poruszanie się w lewo/w prawo za pomocą przesunięcia lewego drążka w lewo/w prawo.
    • Celowanie w górę/w dół za pomocą przesunięcia prawego drążka w górę/w dół (możliwe odwrócenie).
    • Ruch boczny w lewo/w prawo za pomocą przesunięcia prawego drążka w lewo/w prawo.
    • Możliwa jest też zamiana kolejności drążków.
  • Poprawiono martwe strefy w opcjach sterowania, dzięki czemu gracze uzyskają większą celność podczas poruszania drążkami w górę, w dół, w lewo, w prawo i po przekątnych.
  • Dodano opcję zmiany poziomu pomocy przy celowaniu (domyślnie: maksymalny poziom pomocy).
  • Gracze mogą teraz konfigurować obszar widzialny interfejsu użytkownika (Opcje > Wideo > Wyświetlaj marginesy).

Różne

  • Do menu „Bohaterowie” dodano sekcję „Broń”.
  • Dodano McCree jako bohatera SI w trybach: Trening z SI, Gra przeciw SI oraz Gra dowolna.
  • Z interfejsu gry usunięto funkcję „Unikaj tego gracza”.

Komentarz twórców: Niestety, mimo naszych najlepszych chęci, system obsługujący funkcję preferowania/unikania gracza nie sprawdza się w praktyce. Chociaż funkcja „Preferuj tego gracza” działa w dużym stopniu zgodnie z naszymi zamierzeniami (i dlatego pozostanie dostępna), to opcja „Unikaj tego gracza” w negatywny sposób wpływała na system dobierania graczy i generalnie psuła wrażenia z rozgrywki. Chociaż podoba nam się pomysł umożliwiający unikanie wybranych graczy, to nie jest on obecnie zrealizowany w sposób, z którego bylibyśmy zadowoleni. Wciąż szukamy sposobów na ulepszenie funkcji, które pozwolą ograniczyć toksyczne i agresywne zachowania podczas gry. Zależy nam jednak na tym, aby te funkcje przypadkowo nie działały przeciwko pozytywnym członkom społeczności.

ZMIANY BALANSU BOHATERÓW

McCree

  • Rozjemca
    • Alternatywny tryb ataku
      • Skrócono czas odnowienia gotowości (tj. czas do momentu, gdy McCree zacznie przeładowywać broń) z 0,75 sek. do 0,3 sek.
      • Zmniejszono obrażenia pocisków z 70 pkt. do 45 pkt.

Komentarz twórców: McCree za dobrze sobie radził w walce ze wszystkimi przeciwnikami, przez co w wielu sytuacjach wydawał się niezbędny. Zmniejszenie obrażeń alternatywnego trybu ataku spowoduje, że w walce z tankami – np. Wieprzem czy Reinhardtem – McCree będzie znacznie słabszy, lecz pozostanie śmiertelnie groźny dla mniejszych wrogów takich jak Smuga czy Genji.

Trupia Wdowa

  • Pocałunek Wdowy
    • Alternatywny tryb ataku (strzał z użyciem lunety)
      • Uwaga: mnożnik obrażeń przy strzale z użyciem lunety pozostaje niezmieniony.
    • Gracze muszą teraz czekać na zakończenie animacji wyjścia z widoku lunety, zanim ponownie do niego wrócą.
      • Zmniejszono obrażenia podstawowe z 15 pkt. do 12 pkt.
      • Zwiększono mnożnik obrażeń od strzału w głowę z 2x do 2,5x.
    • Infrawizja
      • Zwiększono koszt użycia superzdolności o 10%.
      • Teraz kwestia wypowiadana przez Trupią Wdowę podczas aktywacji jej superzdolności Infrawizja będzie słyszalna na całej mapie.

Komentarz twórców: Trupia Wdowa w rękach właściwego gracza może wydawać się niepokonana – nawet, gdy strzela w korpus lub kończyny zamiast korzystać z trafień krytycznych w głowę. Wprowadzone zmiany jej alternatywnego trybu ataku zmniejszą obrażenia przy strzałach w ciało, przy jednoczesnym utrzymaniu obrażeń od trafień w głowę bez zmian. Poza tym uznaliśmy, że superzdolność Trupiej Wdowy (Infrawizja) była używana trochę za często, szczególnie jeśli wziąć pod uwagę, jak duży wpływ może mieć na grę.

Ogólne

  • Poprawiano błąd, który nie pozwał graczom na wspólne wychodzenie w grupie.
  • Naprawiono błąd, który powodował zablokowanie broni w pozycji maksymalnego wychylenia w górę lub w dół po skierowaniu celownika pod kątem 85-90 stopni.
  • Naprawiono błąd, który powodował czasem zaliczenie graczom uzupełniającym skład drużyny ukończonego meczu jako przegranego w menu „Kariera” i nieprzyznanie premii do PD za uzupełnienie składu.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że odrzuceni bohaterowie byli czasem przyciągani do źródła tego efektu.
  • Naprawiono błąd, który powodował nieuwzględnianie lokalizacji w przypadku graffiti na motywach Hearthstone.
  • Naprawiono kilka błędów płynności wyświetlania podczas przeglądania menu wyboru postaci.
  • Naprawiono różne błędy dynamicznego oświetlenia i wprowadzono kilka usprawnień tego aspektu gry.
  • Ulepszono interakcje między bohaterami SI.
  • Wprowadzono szereg usprawnień wydajności i optymalizacji gry.

Mapy

  • Gracze nie mogą być już wskrzeszani poza obszarem gry na mapie Ilios
  • Naprawiono błąd kolizji, który powodował, że na mapie Dorado w niektórych miejscach nie było blokowane pole widzenia.

Bohaterowie

  • Naprawiono błąd statystyki Złomiarza „Mord-Opona – średnia zabitych” (w karierze).
  • Naprawiono błąd, który umożliwiał Łasce zdobycie ładunku superzdolności za każdym razem, kiedy wzmacniała obrażenia sojusznika atakującego jakąś osłonę lub Ścianę Lodu.
  • Naprawiono błąd, który umożliwiał Żniwiarzowi dotarcie za pomocą Kroku w Cień w niezamierzone miejsca na niektórych mapach.
  • Naprawiono błąd, który umożliwiał niektórym pociskom przelatywanie przez Pole Osłonowe Reinhardta.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że Torbjörn mógł podnosić złom po śmierci.
Skomentuj post i wygrywaj nagrody