Czy Symmetra potrzebuje zmian?

Czy Symmetra potrzebuje zmian?

Na Reddicie znowu zrobiło się głośno na temat Symmetry. Czy rzeczywiście potrzebuje ona zmian, by była częściej wybieraną bohaterką? Przyjrzyjmy się temu bliżej!

W ostatnie dni Reddit i oficjalne forum Battle.net zostały zapełnione masą wpisów na temat Symmetry, a dokładniej jej zmian. Gracze zaczynają uparcie twierdzić, iż bohaterka ta potrzebuje swego rodzaju reworka, który sprawiłby, że zyskałaby na pick ratio i stała się bardziej grywalna. Pozostaje jednak pytanie – czy powinna stać się postacią przydatną w każdym meczu?

W ostatnim developer update Jeff stwierdził, że nie chciałby, aby Symmetra była wybierana w każdej sytuacji. Pragnie on, żeby wybór tej postaci był uzależniony od obecnego stanu drużyny. Jest to zrozumiały tok myślenia, gdyż Symmetra jako bohaterka obrony i wsparcia nie powinna nadawać się do ataku lub odgrywać roli głównego DPSa. Idea tej postaci została jej na stałe przypisana i Blizzard nie pozwoli sobie na kompletną renowację jej mechaniki. Pomimo wielu próśb o rework, Jeff stwierdził jedynie na forum Battle.net, że prace nad nią trwają, aczkolwiek zajmą znacznie więcej czasu. Blizzard chce bowiem, by Symmetra nadal pozostała wyborem sytuacyjnym i nie chcą zwiększać jej częstotliwości wybierania. Pragną jedynie wnieść do jej mechaniki kilka usprawnień, dzięki którym gra tą postacią będzie przyjemniejsza.

Mimo odzewu ze strony Jeffa, na Reddicie pojawiło się kilka ciekawych propozycji, które w pewien sposób usprawniłyby rozgrywkę Symmetrą. Jednym z nich jest dodanie w HUD paska informującego o stanie wytrzymałości ustawionego Teleportera, bądź Generatora Osłon. Sama koncepcja wydaje się być naprawdę obiecująca i rzeczywiście byłaby użyteczna. Zapewne niejednokrotnie zastanawialiście się ile zdrowia posiada Wasz portal. Wówczas musieliście skierować swój wzrok w jego stronę, by upewnić się, czy aby na pewno jest bezpieczny. Dzięki wskaźnikowi stanu wytrzymałości Symmetra mogłaby lepiej skupić się na obronie punktu, niżeli pilnowaniu Teleportera. A to z pewnością pomogłoby jej spełniać się w roli bohatera broniącego. Ciekawą opcją byłoby również dodanie opcji powiadamiania o atakowanym portalu, którą byłby migający wskaźnik wytrzymałości. W ten sposób, gracz byłby w stanie szybciej zareagować i mieć większe szanse na wybronienie ustawionego ulta. Bo przecież wszyscy dobrze wiemy, że Teleporter Symmetry nie stoi zbyt długo, prawda? Prędzej czy później przeciwni flankerzy zawsze go znajdują i bezproblemowo niszczą.

Z drugiej strony Teleporter to dużo znacząca super-zdolność, której pełne wykorzystanie pozwala odwrócić szalę zwycięstwa. Umiejętność ta powinna wymagać większej uwagi Symmetry i jej sojuszników, natomiast nie powinna jej odwracać od głównego zadania jakim jest obrona punktu. Dlatego właśnie odpowiednie zbalansowanie to podstawa zdrowej i przyjemnej rozgrywki. Sama mechanika tej bohaterki nie pozostawia wiele do życzenia, gdyż jest specyficzna i rzeczywiście bardzo sytuacyjna. Symmetra nie zawsze sprawdza się na każdej mapie i w każdej sytuacji, a to oznacza, iż jest to zdrowe i rozsądne podejście do postaci tak nietypowej. Czy zatem potrzebuje ona jakichkolwiek zmian? Czy należy przeprojektować jej sposób działania oraz niektóre zdolności?

Z Symmetrą jest podobnie, jak z Mei. Są to potężne bohaterki zdolne ugrać niejedną grę, aczkolwiek wybrane w złym momencie potrafią zrujnować mecze. Co prawda zasługują one na drobne udogodnienia, aczkolwiek niekoniecznie większe zmiany. Ich mechaniki zdają się funkcjonować bardzo dobrze i dzięki nim spełniają się w swoich zadaniach naprawdę dobrze. Po co więc psuć coś, co ma się w porządku? Warto jest popracować nad urozmaiceniem i poprawieniem jakości rozgrywki, niż zbytnio ingerować w idee tych postaci i musieć na nowo pracować nad balansem. Chociaż balans to akurat zupełnie inny temat, poruszany bardzo często i ciężki do zrozumienia…

Niektórzy mają również problem z tym, że Symmetra nie leczy, a mimo to znajduje się w kategorii bohaterów wsparcia. Pozostaje więc zadać sobie pytanie, dlaczego nie może się tam znajdować? Przecież “wsparcie” nie określa jedynie lekarzy. Wsparcie można odgrywać na wielu różnych płaszczyznach, nie tylko uzdrawiając rannych sojuszników. Skracanie drogi z bazy do punktu lub dodanie osłony do punktów życia jest w 100% określane jako wspomaganie drużyny. Dlatego nie dajmy się zmylić dużym obrażeniom Symmetry, gdyż jej główne zadanie i idea są kompletnie inne.

Czekacie na zmiany dla Symmetry? Czego brakuje Wam w jej mechanice? Często gracie tą bohaterką?

Skomentuj post i wygrywaj nagrody