Twórca gry Quake o graczach w Overwatch – bezużyteczni

Twórca gry Quake o graczach w Overwatch – bezużyteczni

John Carmac to legenda w branży gier komputerowych. W jednym z ostatnich wywiadów odniósł się do bezużyteczności graczy w Overwatch.

Overwatch to gra drużynowa. To właśnie ten aspekt jest najważniejszy dla powodzenia rozgrywki. Jednakże w opinii Johna Carmaca jest też grą znacznie ułatwiającą wprowadzenie nowym graczom i w tym upatruje problemu z najbardziej skillowymi grami jak Quake.

Aktualne gry takie jak Overwatch, pozwalają na wejście do gry znacznie łątwiej ponieważ gra drużynowa to kolejny aspekt, w którym nawet dając ciała w grze nasz team może pomóc nam wygrać mecz.

I trzeba przyznać Carmac ma w tym trochę racji. Dzięki grze drużynowej nawet nie mając zbyt dużych umiejętności możemy spokojnie wygrać mecz i cieszyć się ze zwycięstwa. Według Carmaca drużynowość gry pozwala na zebranie dużej grupy graczy, którzy nawet jeśli nie potrafią grać z czasem się tego nauczą, jednak przez pierwsze dziesiątki gier będą totalnie bezużyteczni.

Zaczynasz będąc totalnie bezużytecznym i z czasem powoli wspinasz się mogąc mieć swój wpływ na efektywność drużyny

Quake jest znacznie trudniejszą grą do wymasterowania. W niej od samego początku musisz wykazywać się niebywałym aimem ponieważ bardzo szybko możesz zginąć z rąk przeciwnika. Overwatch przy Quake wygląda jak bajeczka dla dzieci z przedszkola. Między tymi grami występuje ogromny kontrast pomiędzy stylem rozgrywki (1vs1 w Quake / 6vs6 w OW), grafiką (brutalna, krwawa stylistyka w Quake) czy nawet bohaterami (dopiero w QC bohaterowie Quake otrzymali jakąś historię).

Graliście w Quake?

Skomentuj post i wygrywaj nagrody