Wywiad z dinoflask – twórcą przeróbek

Wywiad z dinoflask – twórcą przeróbek

Jeffa Kaplana nikomu nie trzeba przedstawiać. Jego twarz jest dobrze rozpoznawalna w społeczności dzięki licznym filmikom z informacjami od twórców. Ale dzisiaj tematem będzie nieco inna związana z Kaplanem twórczość.

Część z Was z pewnością zna kanał dinoflask. Słynie on z humorystycznych przeróbek wspomnianych wyżej materiałów z Jeffem. Został on również zauważony przez samą ekipę od Overwatcha – dinoflask został poproszony o przygotowanie specjalnego materiału z okazji piętnastolecia Jeffa w Blizzardzie. Już wcześniej było wiadomo, że Niebiescy są świadomi istnienia takiego twórcy. Jeśli ktoś z Was nie wie, co robi ten pochodzący z UK youtuber, zapraszam do zapoznania się z zamieszczonymi tu filmikami.

Poniższy wywiad został przeprowadzony przez htxt.africa, gdzie też możecie znaleźć jego oryginał. Szkoda tylko, że jest dostępny jedynie w wersji pisanej.

htxt.africa: Jak powstał kanał dinoflask i jak doszedł tam, gdzie jest teraz?

dinoflask: Założyłem kanał pod koniec ubiegłego roku, mając w głowie trochę pomysłów związanych z Rocket League. Stworzyłem dwa filmiki i sprawiło mi to masę frajdy, więc miałem zamiar nadal robić video z tej gry. Nie pamiętam dokładnego procesu myślowego, który doprowadził mnie do tematyki Overwatch. Pierwszą parodię developer update wrzuciłem pod koniec ubiegłego roku, a teraz jestem tutaj. A jeśli chodzi o pochodzenie nazwy kanału, rozejrzałem się dookoła siebie i zobaczyłem butelkę z dinozaurami. Ta-da! Chyba właśnie tak powstaje większość nazw kanałów.

h: Jak dużo czasu zajmuje stworzenie materiału, od pomysłu do wrzucenia na yt?

d: Trudno powiedzieć. Doszedłem do wprawy jeśli chodzi o tworzenie developer update. Zazwyczaj trwa to dwa-trzy dni. Ale materiały wymagające bardziej skomplikowanej edycji zabierają więcej czasu, co najmniej tydzień. Czasami nie jestem zadowolony ze swojej pracy i zaczynam od nowa, co oczywiście jeszcze wydłuża ten czas. Najdłużej, bo około dwa tygodnie, zajęło mi stworzenie parodii Shreka.

h: Ile sam spędzasz na graniu w Overwatch?

d: Obecnie dobrze się bawię w trybie Deathmatch i zazwyczaj dziennie rozgrywam kilka meczów. Kiedyś codziennie grałem rankedy, jednak ostatnio nie mam tyle wolnego czasu, a Deathmatch tak czy siak jest o wiele fajniejszy.

h: Tak jak wiele twórców, z którymi przeprowadzaliśmy do tej pory wywiady, stałeś się bardzo popularny na reddicie, zwłaszcza subreddicie Overwatch. Jak wygląda twoje doświadczenie ze stroną? /r/Overwatch.

d: Całkiem pozytywnie. Nie jestem raczej zbyt aktywny (z założenia używałem subreddita głównie do promowania swojej twórczości), ale błądzę tam czasem i czytam wszystkie komentarze pod swoimi filmikami.

h: Dotknął Cię problem demonetyzacji?

d: Jestem świadomy tego problemu, jednak niezbyt dobrze doinformowany. Do tej pory nie miałem problemów, jednak mam wrażenie że mój kanał nie jest wystarczająco duży, by na tym ucierpieć. Nie zarabiam zbyt wiele na reklamach.

h: Zejdźmy może na temat Jeffa Kaplana. Jak czułeś się mogąc w końcu spotkać jego i całą ekipę Overwatch?

d: To było wspaniałe! Wszystko działo się tak szybko, że nadal wydaje mi się nie do końca prawdziwe (poleciałem do Stanów i z powrotem w przeciągu trzech dni). Ale super było spotkać całą ekipę i zobaczyć ich miejsce pracy. Spotkanie Jeffa było zaszczytem; było nieco surrealistyczne, a jednak jakby znajome. Blizzard wydaje się być świetnym miejscem do pracy.

h: Z naszego doświadczenia w edycji video wiemy, że czasami można poczuć się nieco dziwnie po wielu godzinach spędzonych na przyglądaniu się czyjejś twarzy. Czy przydarzyło Ci się to w przypadku Jeffa?

d: Kilka miesięcy temu musiałem sobie przypomnieć, że Jeff jest prawdziwą osobą. Nadal czasem tak mam. Kiedy edytujesz materiał i przez wiele godzin słyszysz tylko głos Kaplana, bardzo łatwo jest zapomnieć że łączysz klipy przedstawiające prawdziwego człowieka, a nie manipulujesz tylko… pewnego rodzaju narzędziem. Trudno to wytłumaczyć.

h: Czy myślałeś kiedykolwiek o wykorzystaniu wszystkich swoich klipów i stworzeniu czegoś w stylu Talk Obama To Me?

d: Tak, przeszło mi to przez myśl! Myślę, że byłby to fajny poboczny projekt. Przeglądając wszystkie transkrypcje często znajduję wyrazy, których później używam. Jeśli byłoby to w pełni zautomatyzowane, pewnie wiele bym przeoczył. Zapewne nie wpłynęłoby to za bardzo na moje filmiki, jednak byłaby to ciekawa zabawka.

h: Czy jesteś w rzeczywistości Jeffem Kaplanem?

d: ( ͡° ͜ʖ ͡°)

h: Czy pokażesz kiedyś widzom swoją twarz? Naszym zdaniem jedynym prawidłowym sposobem na to byłoby wystąpienie w developer update.

d: Pokażę swoją twarz kiedy znów stanę się szarym człowieczkiem i stracę wszystkich subskrybentów. Może.

 

Jacy są Wasi ulubieni autorzy parodii związanych z Overwatch? Dajcie znać w komentarzach!

Kategoria:Aktualności

Komentarze

Powiązane artykuły