Od teraz publikujemy na BlizzPlanet.pl

Przejdź

Czy Złomiarz jest aktualnie zbyt silny?

Czy Złomiarz jest aktualnie zbyt silny?

Czy Złomiarz jest aktualnie zbyt silnym bohaterem? Czy wymaga on uwagi Blizzarda? Naszedł czas to przeanalizować.

Na Reddicie pojawił się całkiem niedawno wpis na temat Złomiarza i problemów jakie sprawia. Użytkownik o nicku neck_crow opublikował post, w którym zwraca uwagę na siłę jaką dysponuje ten bohater i stara się wytłumaczyć swój tok myślenia. Na wstępie również uprzedza, że nie jest silverkiem który po prostu nie potrafi sobie z Junkratem poradzić. Jest on na 332 miejscu wśród amerykańskich graczy XBoxa, co oznacza, iż ma on sporą wiedzę na temat gry.

Stwierdzenie problemu

Podstawową rolą Junkrata jest odpowiednie ostrzeliwanie wrogiej drużyny i zadawanie dużych obrażeń z dystansu. Jego główny ogień jednak powinien być możliwy do uniknięcia z dużego dystansu i niedokładny. Tak niestety nie jest. Złomiarz stał się tzw. „brawlerem”, co oznacza, iż bezproblemowo radzi sobie w walce w zwarciu. Żniwiarz, Doomfist, D.Va, Reinhardt również pasują do tej kategorii. Świetnie walczą w bliskich starciach i dysponują małą ilością umiejętności dystansowych. Jednakże ze Złomiarzem jest trochę inaczej – nie ma on takich samych wad, jak reszta. Jego główny ogień jest dystansowy, lecz nie ma on problemu w walce w zwarciu. Inną kwestią jest jego mobilność, która dzięki Minie jest naprawdę spora. Ponadto zdolność ta potrafi również zadawać spore obrażenia, co czyni ją bardzo przydatną i silną. Oznacza to, iż jest to umiejętność wszechstronna i dająca Złomiarzowi przewagę nad innymi brawlerami.

Mina Ogłuszająca

Ta zdolność zawsze była świetna. Po nie tak dawnych zmianach Złomiarz zyskał dwa ładunki tejże umiejętności, co sprawiło, iż jego przeżywalność również wzrosła. Zmiany te spowodowały, że stał się zmorą większości DPSów. Teraz potrafi on bezproblemowo zlikwidować cel jedną miną, a drugą uciec z pola widzenia przeciwników. Również bohaterowie wsparcia mogą być w rozpaczy, gdyż celnie rzucona mina potrafi szybko pozbawić życia niejednego lekarza. Ponadto zdolność ta jest łatwa w użyciu i świetnie nadaje się w zwarciu, jak i rzucona na dystans.

Granaty

Odkąd Złomiarz nie zadaje już sobie obrażeń granatami, ani Mord-oponą, znacząco wzrosła jego żywotność i skuteczność. Dzięki tym zmianom zyskał on na sile, a rozgrywka nim przybrała bardziej agresywną formę. Bliskie starcia nie są już niebezpieczne dla Junkrata, a eksplodująca obok niego opona może jedynie uratować mu życie. Aktualnie, większość Złomiarzy gra bardzo podobnie do stylu gry Żniwiarza – walczy naprawdę blisko i po prostu zjada wrogich tanków. Czy taka była inwencja i pomysł na tego bohatera? Dlaczego, więc znajduje się w sekcji bohaterów obrony?

Mord-opona

Według autora wpisu, jest to jedna z najgorzej zbalansowanych umiejętności w grze. Ładuje się bardzo szybko, dzięki czemu można z niej korzystać naprawdę często. Ponadto, sama opona porusza się całkiem sprawnie i na niższych rangach zniwelowanie jej jest bardzo ciężkie. Dopiero w diamencie i wyżej gracze potrafiący dobrze celować bezproblemowo poradzą sobie z uciążliwą umiejętnością. Jednak pamiętajmy, że niewielki odsetek graczy znajduje się tak wysoko, a sama gra nie została stworzona tylko dla tych najlepszych. Niestety, Mord-opona jest potężnym ultem, który przedostaje się przez szeregi przeciwników i skutecznie likwiduje wrogich lekarzy bądź tanków. Co więc otrzymujemy? 3:0 dla Złomiarza!

Rozwiązanie

Neck_crow wpadł na świetne rozwiązania tych problemów. Jak twierdzi, Złomiarz zasługuje na większy magazynek i szybszy ogień, aczkolwiek jego obrażenia powinny zostać zmniejszone. Autor proponuje również zwiększenie kosztu Mord-opony i zmniejszenie jej wytrzymałości. Uprzedza również, iż są to tylko jego własne propozycje i nie chciałby zobaczyć ich wszystkich jednocześnie w grze. Zwyczajne rozpatrzenie przynajmniej jednej z nich byłoby już mile widziane.

Na ten moment Złomiarz zdecydowanie potrzebuje drobnych zmian. Czy to w balansie, czy w mechanice. Aktualnie stał się podstawą mety i bohaterem zdolnym przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę. Tak nie powinno się dziać, a gra powinna być bardziej sprawiedliwa wobec wszystkich postaci. Czy propozycje przygotowane przez neck_crow miałyby sens? Bardzo możliwe – być może dzięki zmniejszeniu jego obrażeń lub przywróceniu samookaleczania gra nim byłaby nieco bardziej defensywna. Bo przecież jest to bohater znajdujący się w sekcji postaci obrony, prawda? Więc jaka powinna być jego rola? Odpowiedź jest prosta – chronienie punktu przed natarciem wrogów!

Co sądzicie o Złomiarzu? Czy jest aktualnie zbyt silny? Co zmienilibyście w jego mechanice/balansie?

Skomentuj post i wygrywaj nagrody